Användarnamn

Reklamationshantering hos FreakyKitchen
Reklamationer, byten och återköp

Reklamationer
Vill du reklamera en vara eller försändelse ska du skriva ett mejl till hello@freakykitchen.se  och ange felet så får du hjälp med retur och eller makulering av köpet. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. FreakyKitchen står för returfrakten och vi ersätter dig med ny vara alternativt återbetalar dina pengar.

När returen skickas till oss måste kundnummer och ordernummer framgå av försändelsen. Vi mejlar en retursedel till dig som du printar och sätter fast på ditt returpaket. Returen måste returneras med retursedeln och får inte skickas som postförskott, REK eller efterkrav.

Returen ska skickas till vårt lager, vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud. Reklamationsrätten är 3 år enligt svensk lag och för att en reklamation skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och inte ha uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande. Om en vara är felaktig eller transportskadad ska du alltid kontakta oss så snart felet upptäckts och ALLTID innan en retur. Det är lämpligt att kunden kontrollerar leveranen ankomst för att säkerställa att denna är riktig och felfri.

Vi återbetalar pengar för returer och godkända reklamationer inom 14 dagar.

Ångerrätt, byte och reklamationer
Kontakta ALLTID vår kundstjänst på hello@freakykitchen.se om du ångrat dig och vill göra en retur.
Du har 30 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är oanvänd och returneras i oskadat skick. Vid oanvänd vara med oförstörd förpackning återbetalar vi hela varuvärdet. Om du använt produkten och FreakyKitchen anser att varan minskat i värde (tex pga bruten förpackning) görs avdrag på varuvärdet i relation till värdeminskningen när återbetalning görs. Vi informerar naturligtvis om detta i samband med returen. 

I det fall varan är använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras på mellan 15-80%. Om varan p g a felaktig användning förlorat sin avsedda funktion sker inte någon återbetalning. För full återbetalning ska varan kunna säljas som ny och varan och dess originalförpackning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick.

Ångerrätten börjar gälla när du mottagit varan eller hämtat ut den hos ditt ombud. FreakyKitchen följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Notera att ångerrätten inte gäller livsmedel. 

Du som kund står för returfrakten
av varan, du har ansvar för varan vid eventuell returtransport. Du kan skicka den på det sätt du föredrar men vi mailar gärna en retursedel till dig som du printar och sätter fast på din retur. Vi har en fast returkostnad på 89 kr.

Du köper den HÄR. Returen får inte skickas som postförskott, REK eller efterkrav. Returen ska skickas till vårt lager, vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.
Har du frågor kontakta FreakyKitchen via e-post hello@freakykitchen.se.

Returadressen är: 
FreakyKitchen
Taptogatan 4
11526  Stockholm

Felleverans
Kontakta oss på hello@freakykitchen.se eller 073-7799725 om du har fått en felleverans, så hjälper vi dig


Paket som inte hämtats ut hos ombud:

Om du inte hämtar ut ditt beställda paket hos ombudet returneras det till FreakyKitchen efter 14 dagar. Om ditt paket returnerats till oss kan du kontakta oss för ny leverans. För outlösta paket som gått i retur till FreakyKitchen utan att annat överenskommits med FreakyKitchen debiteras en returavgift på 299 kr.

Du måste också betala ny frakt från vårt lager (49kr) för försändelsen. Det gör du enklast HÄR och sedan betala i kassan som vanligt. Tänk på att skicka oss ett mejl med ordernummer för den beställning som ska skickas (det "gamla" ordernumret) och ange även ordernumret för den nya frakten som betalas in.


Se även gärna våra köpvillkor som du hittar HÄR!